"In munti am invatat ce-i vesnicia/Si de la munti am preluat rabdarea" (Dan Sarbu, Kogayon) Numai de acolo, de sus, se vad toate caile (Zicea asta intr-un film...se intamplau treburile undeva, prin Anzi (cica)...si mi-a placut si-am scris-o aici.)



sâmbătă, 21 aprilie 2012

Printre sute de ........

Printre sute ce vreti voi....nu musai catarge...ca nu erau catarge.

Da' despre ce e vorba? Scriu eu acisilea despre cum fu iesirea noastra de acu' doua saptamani (adica de sambata Floriilor) prin Doabre. Plecaseram la admirat si fotografiat deditei (pulsatila montana), de fapt. Pana la deditei ma asteptam sa gasim muuulte flori de treirai. Si daaaaa, intr-adevar, erau multe flori de treirai, da' printre ele am gasit si o floricea de crucea voinicului. De aici si titlul!
Poate ca nu toata lumea recunoaste (la modul ca vrea sa recunoasca) diferenta dintre ele, da' daca te uiti atent si te gandesti nitel, iti dai seama cum de doar aceea cu 8 petale este crucea voinicului: pen'ca fiind 8, dispunerea lor face sa alterneze: o petala deasupra, alta sub..si tot asa. Rezultatul? Cele patru petale aflate deasupra formeaza o cruce! Voila!

Apropos, am gasit si varianta in 9 petale (e adevarat ca intr-un singur "exemplar"..) si nu creeaza aceeasi impresie de cruce.

Ce altceva sa va mai spun? A, daaa! Din fericire, dorinta mea de a ne intalni cu nea capraru' s-a implinit si astfel am coborat pe scurtatura pe unde coboara cu caprele si iese chiar sub Melcii Doabrei, venind pe poteca ce merge de-a lungul unuia din paraiasele din stanga Melcilor (cum ii privesti, stand cu fata la ei). Sa speram ca data viitoare voi sti precis care e locul pe unde trebuie sa ne lasam...Daca nu, o lungim dupa marcajul abia vizibil (da' acuma stiu unde sa uit dupa el...desi asa sters cum e, poate fi zarit numai de aproape sau daca ai tinut minte cam pe unde era copacul cu marcajul... ) si ajungem in apropiere de Poiana Sulitei, chiar in fata casoaiei lui Teodorov.

In rest, va las sa va uitati la cele cateva poze...M-am cam jucat eu nitel cu ele...ca trebuia. Specific arealului inclus in PNC - fie de-a dreapta, fie de-a stanga Oltului, e....ca sa dau un citat...."crengaraia", drept pentru care am blurat marginile la aproape toate pozele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu