"In munti am invatat ce-i vesnicia/Si de la munti am preluat rabdarea" (Dan Sarbu, Kogayon) Numai de acolo, de sus, se vad toate caile (Zicea asta intr-un film...se intamplau treburile undeva, prin Anzi (cica)...si mi-a placut si-am scris-o aici.)



marți, 16 februarie 2010

Dulcele farmec al Bucovinei (Vatra Dornei)

M-am tot gandit daca sa scriu si despre alte ture decat ce e pe-aci, prin Valcea...scopul blogului asta a fost. Initial. Sa fie scrise undeva descrieri de trasee din zona, mai mult sau mai putin cunoscute (pe langa acelea din cele doua parcuri nationale). Dar in unele (de fapt, in cam toate) turele facute (cam pe un weekend intreg sau chiar mai mult) in alte zone de prin tara a fost asa de frumos incat merita scrise sau macar retinute cel putin ca idei de ture pentru cine-si arunca un ochi aici.

Asa ca: merita sa mergeti in Vatra Dornei. Si iarna si vara.
Pentru cine pleaca din Bucuresti si trenul e o optiune minunata. Noi am plecat cu un tren de noapte, ne-am luat bilete la cuseta si am dormiiiit tot drumul. La fel si la intoarcere.
Sunt si trenuri directe de la Timisoara si Cluj.
Partia mare (3 km) din padure (instalatie de urcare - telescaun) mi-a placut muuult de tot. Deh! Ma simt tare bine sa alunec printre brazi. E o stare pe care nici nu incerc sa o descriu. Trebuie traita.
Jos, in oras, la partia Parc, se urca cu teleski-ul.
Pentru incepatori e o instalatie pe care eu deja am rata de succes 100% (cu snowboard-ul): un cablu de care te tii cu mainile. Iar baiatul de la cablu e foarte de treaba.
Instalatia mare permite si cate doi schiori (e dintr-aia in forma de T) si sus se continua cu alta, care zice-se (eu n-am vazut-o) e foarte lunga. Cea de sus ar fi deschisa doar in weekend.
Se poate urca fie cu abonament de-o zi, fie cu cartele care sunt valabile mai multe zile (pana se termina punctele) - la partia Parc. Pentru telescaun e nevoie de bilet.
Iar pentru cateva zile de plimbareala pe timp de vara, au fost amenajate (cel putin marcate) vreo 6 trasee de trekking (de fapt, scria nordic walking) si de bicicleta. Asta printr-un proiect al Universitatii "Stefan cel Mare". Scria si de un site.... http://www.turismactiv.ro/ daca am tinut eu bine minte. Noi am vazut scris despre acest proiect si despre trasee pe un panou informativ (in genul celor din PN BV si PN Cozia). Presupun ca ar fi foarte relaxant sa te misti catinel in sus si in jos prin Obcinele Bucovinei, printre brazi maaari si frumooosi, avand in fata un cer cat de albastru - in functie de noroc - si linii domoale care sa se intersecteze pe cer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu