"In munti am invatat ce-i vesnicia/Si de la munti am preluat rabdarea" (Dan Sarbu, Kogayon) Numai de acolo, de sus, se vad toate caile (Zicea asta intr-un film...se intamplau treburile undeva, prin Anzi (cica)...si mi-a placut si-am scris-o aici.)



duminică, 31 martie 2013

Marea "dumireala"

"Stai mai aplecata cu tot corpul in fata! Vezi ca stai prea pe spate!"...."Tine-o-ntins, n-o-nchide inca!"....."Foloseste betele!".....
Am cam inceput si eu sa ma dumiresc cum e (si) cu schiul. Asta datorita prietenilor, in primul rand, da' si locului, un loc d-acisilea, de la noi (desi cei mai apoape si deci cei mai in avantaj sunt petrosanenii, iar noi abia pe locul 2, dupa care cred ca sibienii...) si anume partia Mioarele din Masivul Latoritei, aflata in imediata vecinatate a lacului Vidra si cu acces direct din DN 7A, Brezoi - Petrosani. Proiectul e unul mai larg si presupune un intreg domeniu schiabil, care sa se intinda si in Latoritei si in Parang si sa lege cumva zona asta cu Ranca (pe schita apare o partie si pe fata nordica a varfului Papusa, aflat in imediata vecinatate a Transalpinei), da' deocamdata avem doar asta: un evantai de partii cu vedere la lacul Vidra: una rosie, in jumatatea inferioara, printre brazi, ce coboara de la statia intermediara a gondolei (si care face si o mica bucla neagra, ca alternativa la o bucata de rosie), iar de la intermediara in sus, inca doua teleski-uri (partii albastre). Capatul de sus al gondolei e vecin cu inca o instalatie, da' de data asta un telescaun, care urca de la baza inca unei partii albastre. Iaca olecuta de informatii si aici: http://www.transalpina.biz/ski_vidra.html
Da' site-ul oficial parca era altul...Ia sa vedem daca-l gasim...Ahaaa! Am mai gasit un site http://www.skividra.ro/, da' parca, totusi, era altul cel anuntat pe facebook acu' ceva vreme-n urma. In fine...Cred ca e suficient...

Treburile nu sunt chiar finalizate, mai ales in zona de acces, da ' sa speram ca lucrurile se vor derula spre bine si ca in sezonul urmator va fi ca la carte! Si sper sa se lucreze cu succes si la drum! Oare cand vor inceta taierile din zona??? Unii chiar nu se satura niciodata? Ce-o sa mai respiram daca taie-n continuare in ritmul asta? Banii nu sunt de..respirat.

Eu care, de fiecare data cand invat ceva...mai ales in materie de exercitiu fizic, inainte de a ma apuca am un singur gand in minte, si anume "Io nu pot", am cam tras de timp...pana la prima ancorare pe teleski, tot facandu-mi de lucru pe langa prietenii impreuna cu care eram. Nici macar nu a fost asa o iesire anume la ski...Intr-un fel a fost...cu treaba, treaba a prietenilor mei (a se vedea https://ro-ro.facebook.com/skateworld.ro/page_map), adica o testare de ski-uri si snowboard-uri K2, operatiune cu mare succes la public, chiar si in ciuda ploii de azi....Ca sus azi a plouat din nou, de parca nu a fost suficienta ploaia de ieri dimineata, care ne-a lasat cu gura cascata dupa zilele trecute, cand a nins de nu se mai oprea....Dadea vineri cu niste fulgi de pareau pene, nu alta!! Iar sambata dimineata sa ploua!!! Ce ti-e si cu vremea asta!! Vazand cat a nins in zilele de dinainte, nici prin gand nu mi-a trecut sa vad ce zice prognoza (Scuzati!...prognozul....prietenii stiu de ce...)
Da'-n ciuda ploii mi se facuse azi o pofta de schiat, mai ales ca-mi mergeau treburile din ce in ce mai bine....sau poate ca, de fapt, schijele de ploaie ce-mi veneau in fata la urcare si vantul si ceata de sus erau un fel de motoras pentru mine....ca deh! n-am mai ":prins" de mult o tura cu asa vreme si se pare ca mi-era cam dor...Deh! Fiecare cu piticul lui!! Si nici macar n-aveam jacheta de la Marmot pe mine...deci eram si din ce in ce mai uda....pana la bluza de corp, intr-un final....
Da' una peste alta a fost un weekend foarte frumos, datorita si locului (sus de tot se deschide o foarte frumoasa panorama a muntilor Latoritei si ceva Parang - si culmile inzapezite invecinate cu nori vinetii si zdrentuiti mi-au placut dintotdeauna...adica de cand umblu prin munti, iar coborarea se face avand lacul Vidra-n fata si ceva din muntii Lotrului), dar mai ales oamenilor buni si frumosi impreuna cu care nu mai petrecusem doua zile incheiate de cam multisor si gazdelor noastre, adica Salvamont Valcea. Si asta nu e tot! Surpriza neplacuta cu vremea a fost contrabalansata de una placuta: am revazut alti prieteni foarte dragi, despre care nici nu stiam ca vor fi acolo. Cred ca Doamne-Doamne merita multumiri pentru toti oamenii buni si frumosi pe care mi-i scoate-n cale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu