"In munti am invatat ce-i vesnicia/Si de la munti am preluat rabdarea" (Dan Sarbu, Kogayon) Numai de acolo, de sus, se vad toate caile (Zicea asta intr-un film...se intamplau treburile undeva, prin Anzi (cica)...si mi-a placut si-am scris-o aici.)



duminică, 28 aprilie 2013

Lundgren, Galliano, Fresu, Grenoble Jazz Festival, 2009

Undeva in Romania...ba chiar mai mult decat atat: undeva in sudul tarii, sudul oltenesc, nu oarecum. Intr-o gara, aflata la margine de oras si evident ca vecina cu niscaiva case de etnici..., plus vreo doua-trei bodegi. Ca de Florii, sarbatoare mare si muzica la maxim. Volum maxim. Live sau inregistrare....asta nu mai stiu, da' cre'ca live. Scartza-scartza...vaiete, aoleuri si toata gama....Ce-i drept, ma gandeam ca scartzaitorul la vioara nu e chiar afon, da' cu toate astea deja imi incoltise-n minte intrebarea daca nu ar merita un apel la 112, mai ales ca trenul se incapatana sa nu soseasca. Si-n timp ce gandurile mi se-adunau ghem, dintr-o data, vioara (stil lautaresc pur) se lansa intr-o abordare cel putin surprinzatoare: Bolero. Ravel, cantat in maniera lautareasca?! Oare cat i-ar fi placut sa se auda cantat asa?
A venit si trenul, am ajuns si la destinatie dupa alte doua ore de uruit si zdranganit si dupa oarece despachetari si convorbiri urgente, a trebuit sa evadez pe youtube ca sa-mi alin neuronii incercati cu-atatia decibeli. Stiam si cu ce ma voi trata. E "bicamamentul" meu cel mai recent: http://www.youtube.com/watch?v=ew0omCRYmVE (Lundgren, Galliano, Fresu, Grenoble Jazz Festival, 2009).
Enjoy! 
P.S. Pe mine deja ma cam incearca o dependenta de inregistrarea asta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu